Proiecte Erasmus+

Proiect Erasmus+ KA229 "The ABC of Wonders - knowing our heritage"

Şcoala Gimnazială „Octavian Goga” Baia Mare, în calitate de coordonator european, anunţă lansarea proiectului Erasmus+ KA229 intitulat ”The ABC of Wonders -knowing our heritage” (Proiect de parteneriat strategic pentru educaţie şcolară - doar între şcoli), cod proiect 2018-1-RO01-KA229-049468. Proiectul, cu o valoare totală a grantului de 168.454 € este finanţat prin programul Erasmus+ al Uniunii Europene şi are o durată de 24 de luni, începând cu 01.09.2018.
          Partenerii noştri în acest proiect sunt: Varvakeio Model Gymnasium (Lower Secondary School) din Psychiko, Atena - Grecia, Seyitaliler Atatürk Ortaokulu din Kokaeli/Kandıra - Turcia, ICS Pestalozzi-Cavour din Palermo - Italia, Rimaskóli din Reykjavík - Islanda, Escola Básica e Secundária Dr. Ângelo Augusto da Silva din Funchal/Madeira - Portugalia.

           Proiectul Erasmus + ” The ABC of Wonders - knowing our heritage” rezoneaza cu Anul european al Patrimoniului cultural. Obiectivul Anului european al patrimoniului cultural este de a încuraja cât mai multe persoane sa descopere si sa aprecieze patrimoniul cultural al Europei si de a consolida sentimentul de apartenenta la un spatiu european comun. Sloganul Anului este „Patrimoniul nostru: la confluenta dintre trecut si viitor”.
           Prin intermediul activitatilor planificate pentru acest proiect dorim sa oferim elevilor nostri posibilitatea de a învata mai multe lucruri despre istoria, cultura si mediul înconjurator local, regional, national si european al tarilor partenere.
          Termenul de patrimoniu cultural cuprinde mai multe categorii principale de patrimoniu:
- Moştenire culturală
- Patrimoniu cultural tangibil: Patrimoniul cultural mobil (picturi, sculpturi, monede, manuscrise); Patrimoniul cultural imobil (monumente, situri arheologice etc.);
- Moştenirea culturală subacvatică (epave, ruine şi oraşe subacvatice);
- Patrimoniul cultural intangibil (tradiţii, arte-spectacol, ritualuri;)
- Patrimoniul natural (situri naturale cu aspecte culturale precum peisaje culturale, formaţiuni fizice, biologice sau geologice).
           Pe lângă activităţile care vor avea loc pe TwinSpace-ul proiectului (spaţiul de lucru eTwinning dedicat proiectului), elevii şi profesorii implicaţi vor lucra împreună, în echipe internaţionale, căutând informaţii despre patromoniul cultural tangibil, intangibil şi patrimoniul natural, participând la întâlniri transnaţionale în ţările partenere.
          Obiectivele proiectului sunt:
O1: stimularea interesului elevilor pentru patrimoniul cultural al ţărilor partenere prin implicarea acestora în activităţi de colaborare, cercetare, reflectare şi împărtăşire de informaţii, devenind astfel mai conştienţi de aspectele şi valorile europene;
O2: dobţndirea şi dezvoltarea abilităţilor şi competenţelor prin transformarea informaţiilor colectate în cadrul fiecărei activităţi de învăţare în materiale digitale;
O3: contribuirea cu materiale digitale (e-books, clipuri video, prezentări, jocuri tematice legate de patrimoniul cultural etc.) şi instrumente pedagogice inovatoare (lecţii cross-curriculare interactive) la procesul educaţional al fiecărui partener şi nu numai.
          Beneficiarii proiectului
Beneficiarii direcţi sunt:
- 120 de elevi cu vârsta cuprinsă între 12 şi 15 ani, din cele şase ţări partenere. În fiecare activitate LTT transnaţională (învăţare / predare / instruire) vor fi implicaţi 3-4 elevi / fiecare ţară, în funcţie de buget;
-6 profesori coordonatori (1/şcoală parteneră) şi aproximativ 35 de cadre didactice care fac parte din echipele de implementare - management ale proiectului.
Beneficiari indirecţi:
- aproximativ 3500 de elevi (unii dintre ei cu nevoi speciale care vor fi implicaţi în activităţi specifice) şi 250 de profesori din toate şcolile implicate;
- părinţii şi familiile elevilor, precum şi comunitatea locală.
          Responsibilităţi:
          Fiecare echipă de proiect din şcolile partenere are atribuţii specifice:
Echipa din România – în calitate de coordonator european, va fi responsabilă cu întreaga gestionare şi implementare a proiectului, raportările periodice pe Mobility Tool, crearea şi gestionarea site-ului web al proiectului;
Echipa din Grecia - responsabilă cu partea eTwinning a proiectului, gestionând spaţiul virtual eTwinning. Echipa din Grecia va oferi, de asemenea, asistenţă digitală / IT în crearea lecţiilor interactive şi a materialelor digitale;
Echipa din Turcia - responsabilă de sarcinile privind patrimoniul cultural intangibil;
Echipa din Italia - responsabilă de sarcinile privind patrimoniul cultural intangibil;
Echipa din Islanda - responsabilă de sarcinile privind patrimoniul cultural tangibil;
Echipa din Portugalia - responsabilă de sarcinile legate de patrimoniul natural.
           Pe parcursul activităţilor LTT, elevii vor beneficia de o experienţă reală de învăţare: vizitând clădiri, situri arheologice, monumente, opere de artă etc. - cultură tangibilă; văzând, auzind şi experimentând tradiţiile orale, folclorul, dansurile şi costumele tradiţionale, obiceiurile, stilul de viaţă, bucătăria regională şi locală etc. - cultura intangibilă; sau vizitând situri naturale, formaţiuni biologice sau geologice, peisaje naturale, parcuri naţionale şi rezervaţii etc. - patrimoniu natural.
          Întâlniri de proiect
Întâlniri transnaţionale de proiect (doar pentru profesori): prima întâlnire în România – care, aşa cum a fost convenit, s-a desfăşurat online, deoarece contractul nu a fost încă semnat şi, prin urmare, bugetul nu a fost primit de şcolile partenere; a doua întâlnire de proiect va avea loc în Turcia, în Septembrie 2019.
          Cinci activităţi transnaţionale de învăţare / predare / instruire (cu elevi şi profesori):
C1 - în Italia - martie, 2019
C2 - în Grecia - mai, 2019
C3 - în Portugalia - octombrie, 2019
C4 - în Islanda - martie, 2020
C5 - în România - mai, 2020.

Sus